Impresii dupa Corcova Trail Race

Weekendul acesta am luat parte la cel mai interesant eveniment sportiv dintre toate la care am participat pana in prezent, este vorba despre Corcova Trail Race, care a ajuns deja la cea de-a patra editie si care a fost organizat de asociatia – Sport la orice varsta – initiatoare a mai multor evenimente de acest gen cum ar fi: Retezat Sky Race, Vertical Trail Race – Busteni, Alba Iulia City Race si Azuga Trail Race.

Locul de adunare a fost in curtea cramei Roy & Damboviceanu – Corcova, care alaturi de asociatia mai sus mentionata este organizator al acestui eveniment, iar startul s-a dat sambata, 27.08.2016 si conform clasamentului oficial, cele doua curse de alergare (6 km si 15 km) au fost  terminate insumat de 318 persoane iar cursa de biciclete a fost terminata de 115 persoane. Pentru campare oganizatorii au pus la dispozitia participantilor curtea cramei si astfel pentru cei mai multi dintre participanti evenimentul a inceput  vineri si s-a terminat duminica. Din acest motiv consider  ca este un eveniment de-a dreptul special deoarece nu este un simplu eveniment la care vii, concurezi si  pleci, ci este un eveniment care iti aduce garantat distractie, socializare, miscare si spirit de competitie.

Activitatile din seara de dupa cursa precum „degustarea de vin”, concertul, si focul de tabara  au facut deliciul tuturor si au adaugat evenimentului exact elementele care il fac sa se diferentieze de altele. Pentru mine a adus mai mult cu o tabara fara somn, in care poti face miscare, te poti distra si socializa alaturi de o intreaga comunitate care strange laolalta iubitori ai sportului de toate varstele. Duminica toti doritorii au putut participa la un tur de crama organizat, pentru a vedea de unde provine si cum se obtine licoarea minune din noaptea precedenta, prezenta pana si la punctele de hidratare, iar doritorii au putut participa la un concurs de orientare. Per total consider ca a fost un eveniment reusit, dar pentru ca intotdeauna este loc de mai bine, vreau sa mentionez doua lucruri care ar putea fi imbunatatite:

  1. Numerele de concurs nu au avut cip si cronometrarea s-a facut la finalul cursei. Personal la fiecare cursa obisnuiesc sa plec mai tarziu pentru a evita imbulzeala de la start, asta in ideea in care am cip si timpul meu oricum nu pleaca pana pana in momentul in care nu trec pe sub poarta de start. Asa am crezut ca o sa fie si de data asta,  numai ca din cauza ca  numerele de concurs nu au avut cip, timpul a plecat in momentul startului dat de organizatori. In momentul acela, eu ma aflam undeva in spatele plutonului, din motivul tocmai mentionat  si evident am plecat cu un minus fata de ceilalti concurenti, astfel toata cursa am alergat sa recuperez timpul pierdut la start.  In momentul in care am trecut prin poarta de start, adversarii mei deja aveau un avantaj consderabil.
  2. Pe parcursul cursei nu a existat nici macar un marcaj care sa-ti indice kilometrul la care te afli, astfel personal nu am avut de unde sa stiu cum sa-mi dozez energia pentru ca nu stiam cat mai am de parcurs. Fiind obisnuit cu trasee mai lungi, am inceput sa dau maximul in momentul in care am auzit muzica si mi-am dat seama ca ma apropii de finalul cursei, dar era prea tarziu. Consider ca se impunea prezenta unui astfel de marcaj macar la jumatea cursei.

Exceptand aceste doua aspecte, experienta traita a fost cu totul deosebita si cu siguranta o sa particip si anul viitor. Imi doream sa particip la acest eveniment  inca de acum 2 ani, insa din varii motive nu am reusit  sa ajung, asa ca anul acesta mi-am spus ca nu o sa mai ratez ocazia. Din cauza problemelor de la genunchiul stang, initial am fost tentat sa ma inscriu la cursa de 21 km – MTB, insa cum sunt atasat mai mult de alergare am decis ca pana la urma sa alerg dar sa nu fortez nota si sa-mi complic situatia, asa ca m-am inscris la cursa scurta, de 6 km.

Chiar daca traseul a fost relativ usor, din punctul meu de vedere se impune purtarea pantofilor de trail deoarece sunt destul de multe zone cu urcari si coborari unde fara echipament adecvat te poti accidenta. Initial am fost tentat sa alerg cu pantofi de alergare stradala deoarece ma asteptam la un traseu mult mai usor, dar pe masura ce inaintam in cursa  realizam ca puteam sa fac o alegere nu tocmai potrivita si puteam sa ma accidentez in special pe portiunile de coborare, pe care in continuare pierd timp pretios din cauza fricii de a ma lasa pe piciorul stang.

Talpa pantofilor de trail pe care i-am folosit pur si simplu musca din suprafata, nici nu vreau sa ma gandesc cum as fi coborat cu pantofi de alergare stradala, ma bucur insa ca la final nu am avut nicio durere la genunchiul cu probleme si ca dupa aceasta cursa am invatat o lectie importanta:

Niciodata nu poti castiga nimic, oricat de usor ar parea, fara antrenament!

Inainte de cursa am verificat in aplicatia de monitorizare pe care o folosesc, cand am avut ultimul antrenament regulat si am constatat ca ultimul meu antrenament a fost pe data de 19.03.2016, astfel consider ca locul 5 pe categorie, la distanta de un minut si jumatate de podium e mai mult decat imbucurator.

Un alt aspect care mi-a placut foarte mult la acest eveniment a fost cursa dedicata copiilor.  Este un lucru imbucurator faptul ca organizatorii acorda atentie si copiilor, cu atat mai mult cu cat este un eveniment  care nu se termina odata cu cursa propriu-zisa si participantii obisnuiesc sa vina impreuna cu familia dand astfel posibilitatea copiilor sa faca putina miscare. Inscrierea a fost gratuita si au putut participa absolut toti copiii, pe diferite categorii de varsta.

14206181_1038482932926028_2512056050446071937_o.jpg

 

3 gânduri despre “Impresii dupa Corcova Trail Race

  1. Buga Ion

    Bravo Ionut!
    Mă bucur că ai participat la acest eveniment și regret că nu am venit si eu. Felicitări pentru rezultat si pentru modul de prezentare obiectiv al +/- . Iubesc acest eveniment pentru că acolo am reușit primul meu aur în 2015. L-as fi apărat necondiționat dacă se mai păstra proba de semi, practic organizatorii și-au retrogradat competitia, lucru inexplicabil pentru mine. Sunt convins ca vor reveni la formula inițiala, altfel riscă să devină un eveniment distractiv. Anul trecut am renunțat la Maratonul Olteniei pentru Corcova, iar anul asta viceversa. Coincidenta sau nu, m-am clasat tot pe locul 1 la 50+ si 20 open cu 2:07. Urmează Ciucaș peste 2 săptămâni, locul 3/2015. Ne vom întâlni cel mai târziu la Pitești. Până atunci aștept noutăți de la tine.

    Apreciază

  2. Pingback: Argumente pro si contra pentru cele mai frecvente 5 trasee de alergare

Lasă un răspuns

