S.O.S Genunchii

Accidentarile sunt partea urata din spatele sporturilor, concretizate de cele mai multe ori prin durere si imposibilitatea practicarii activitatii dorite. Pot avea cauze multiple, insa cel mai adesea in alergare apar din urmatoarele motive: lipsa echipamentului adecvat, lipsa incalzirii si a stretching-ului de dupa activitate, probleme pronatice, exagerare in ceea ce priveste frecventa si intensitatea antrenamentelor, lipsa tehnicii si alergarea pe teren foarte accidentat. Potrivit statisticilor, in alergare 45 % dintre accidentari apar la genunchi deoarece la alergare sunt foarte solicitati.

Tocmai ce au trecut 3 saptamani de cand mi-am reluat antrenamentele dupa 5 luni de pauza determinata de durerile de la genunchiul stang. Durerile apareau dupa vreo 4 km parcursi si se intensificau treptat pana cand nu mai puteam sa flexez piciorul. La semimaratonul Intersport de la Brasov, durerile au aparut la fel, pe la km 4 iar la km 6 am facut greseala de a ma opri putin la punctul de hidratare. De acolo a fost foarte greu, urmatorii 16 km i-am parcurs aproape intr-un picior, portiunile de coborare fiind un chin. Initial mi-am spus ca o sa alerg pana la km 10 si daca mai simt dureri ma opresc. Era limpede pentru toata lumea ca aveam probleme deoarece alergam schiopatand, dar nu aveam ce sa fac, trebuia sa ma intorc cumva, doar nu puteam sa raman in padure. Am scazut ritmul si asa am continuat pana la final.

Aceleasi probleme le-am avut si la Baneasa Trail Run, noroc ca am presimtit ca o sa am dureri si am ales cursa mai scurta, de 10 km. Din ce am inteles durerile mele proveneau de la 3 fisuri ale osului in zona platoului tibial. Cauze: lipsa de incalzire, dorinta de autodepasire, suprasolicitare. Adevarul e ca exagerasem putin, voiam sa ma antrenez ca sportivii dar nu ma odihneam ca sportivii, nu ma alimentam, nu faceam recuperare, nu ma incalzeam si nu ma vitaminizam ca ei. In cele 5 luni de pauza nu am facut niciun fel de recuperare, doar repaus pentru a lasa osul sa se refaca si am mai luat din cand in cand, doar cand imi aduceam aminte un supliment pentru articulatii de la Dr Hart, dar imi aduceam aminte atat de rar incat in cele 5 luni abia daca am terminat 3 folii.

In aceste 3 saptamani de antrenament scopul a fost sa cresc treptat distanta si intensitatea pentru a vedea daca piciorul poate performa. Am crescut treptat distanta pana cand am ajuns la 38 km parcursi in 2 zile, 17 in prima zi si 21 in a doua. Pe parcursul celor 21 km de ieri, nu am simtit decat de 2 ori si pentru cateva secunde dureri similare cu cele cunoscute, dar poate fi placebo, insa problema in general aparea in ziua urmatoare, lucru ca nu s-a mai intamplat, deci se pare ca pauza de 5 luni a priit.

Ieri mi-am achizitionat un supliment serios pentru articulatii de care promit sa ma tin, nu sa-l iau doar cand imi aduc aminte. Suplimentul despre care vorbesc are in compozitie glucozamina, condroitina, MSM si acid hialuronic, elemente esentiale in structura articulatiilor.

Glucozamina se gaseste in mod natural in cochiliile scoicilor si are rolul de a intari cartilajul si de a-l face mai rigid. Poate fi gasita in diferite forme precum  sulfatul de glucozamina si clorura de glucozamina.

Condroitina se gaseste in cartilajul de rechin si creste flexibilitatea cartilajului marindu-i astfel capacitatea de a absorbi socurile. Mai poate fi gasita ca sulfat de condroitina care reprezinta un amestec al condroitinei cu saruri minerale.

Dozajul recomandat de glucozamina si condroitina variaza intre 1200 si 1500 mg / zi iar tratamentul trebuie administrat timp de 2 luni.

MSM – ul sau metilsulfonilmetanul reprezinta o sursa naturala de sulf cu rol de preventie si refacere a cartilajelor, dar si de crestere a mobilitatii acestora. MSM-ul sporeste beneficiile glucozaminei si condroitinei.

Acidul hialuronic este o proteina intalnita in cartilaje si in piele, are rolul de a mentine lubrifierea articulatiilor.

Conform decrierii producatorului, fiecare tableta din suplimentul pe care l-am achizitionat contine:

  • Hidroclorura de glucozamina fara continut de crustacee – 500 mg
  • Sodiu din sulfat de condroitina – 400 mg
  • MSM – 500 mg
  • Extract de colagen BioCell tip II – 100 mg, ce asigura: colagen hidrolizat tip II 60 mg, sulfat de condroitina – 20 mg, acid hialuronic – 10 mg

Producatorul recomanda administrarea a 3 tablete pe zi. Pe langa asta de acum inainte o sa acord mai multa atentie incalzirii articulatiilor, nu o sa mai exagerez cu distanta, frecventa si intensitatea antrenamentelor si o sa fac stretching dupa fiecare antrenament in speranta ca durerile nu vor reaparea.

 

2 gânduri despre “S.O.S Genunchii

  1. Buga Ion

    Mulțumesc Ionut. Articolul a venit la timp. Sotia are aceleași probleme ca si tine. Din fericire eu sunt bine. Sâmbătă la Ciucaș x3 am prins locul 2 la 50+ si 63 din 730 finisheri la general – semi. Voi merge si la Maratonul Bu curesti. Poate ne vedem acolo. Îți urez recuperare totală. Ion

    Apreciază

Lasă un răspuns

