Maratonul trece, impresiile raman! Impresii dupa Maratonul International Bucuresti – 2016

Weekendul trecut, aproape 14.000 de alergatori au scris impreuna povestea celei de-a IX-a editii a Maratonului International Bucuresti, desfasurat sambata si duminica, 8-9 octombrie 2016.  Evenimentul a debutat oficial sambata, zi dedicata copiilor, insa ploaia si temperatura scazuta au cam stricat atmosfera.

Pentru mine ar fi fost o adevarata placere sa-i admir pe micutii alergatori, dar trebuie sa recunosc ca mergand prin ploaia  mocaneasca de sambata, imbracat de parca afara ar fi fost -70°C ( dupa spusele prietenului cu care eram 🙂 ), tremuram din toate incheieturile, motiv in plus sa-mi exprim admiratia fata de micutii care nu au tinut cont de vremea nefavorabila si au facut posibila desfasurarea zilei de debut a evenimentului.

Date fiind conditiile de afara, sambata nu am zabovit prea mult prin Piata Constitutiei, doar am ridicat kiturile de participare pentru mine si colegii de stafeta, am aruncat o scurta privire de ansamblu, dupa care m-am indreptat spre casa.

Duminica, startul s-a dat in jurul orei 09:30, moment in care strazile s-au umplut de alergatori veniti din toate colturile lumii.  Inainte de start am tremurat putin din cauza temperaturii, dar in timpul cursei temperatura a fost perfecta pentru alergat.

Portiunea de traseu pe care am alergat a fost foarte frumoasa, insa mi s-a parut putin cam aglomerata, lucru absolut normal daca luam in considerare numarul mare de alergatori care au luat startul in acelasi timp, la probele de maraton, semimaraton si stafeta.

Din acelasi motiv am fost foarte aproape sa ratez predarea stafetei, chiar am trecut usor de locul in care astepta cel de-al doilea membru al echipei.

La acest capitol, ma asteptam ca lucrurile sa fie organizate putin diferit si predarea stafetei sa se faca pe culuare delimitate alfabetic sau numeric, nu pur si simplu pe traseu, mai ales la predarea primei stafete, unde masa de alergatori nu se disperseaza inca si traseul este destul de aglomerat.

Pe langa modul de predare a stafetei, am mai fost putin dezamagit de numarul mic de oameni prezenti in zona de finish, de modul in  care a fost marcat traseul (4 km am crezut ca sunt pe traseul gresit, din cauza marcajelor) si de aplicatia de descarcare a pozelor (Runner Scanner), care imi spameaza pagina de facebook de 2 zile cu zeci de poze in care nu stiu dupa ce criterii ma identifica, dar eu nu sunt pe-acolo.

Per total, pot spune ca am avut parte de un eveniment frumos, foarte bine organizat, si de o cursa frumoasa, cu de toate. M-am simtit bine si mi s-a parut ca am avut ritm destul de bun, in ciuda faptului ca in saptamana premargatoare am facut un singur antrenament de numai 6 km, de teama sa nu apara ceva “surprize” la genunchiul stang.

Nu am avut dureri nici dupa cursa, asta ma bucura foarte mult si poate e un semn ca sunt pe drumul cel bun.

Si de data aceasta am avut sentimentul ciudat care ma incearca dupa fiecare cursa, deoarece am ajuns cu prea multa energie la finish.

Cred ca imi conserv prea mult energia si astfel nu ofer totul in cursa. In timp ce asteptam la zona de finish colegii cu ultima stafeta a celorlalte echipe, am vazut alergatori care terminau cursa epuizati total si care, cu siguranta, oferisera in cursa toata energia avuta.

Aceeasi poveste a fost si la castigatorul cursei de maraton, care la festivitatea de premiere nu a fost prezent pe scena din cauza epuizarii.

Dupa cum era de asteptat, la cursa de maraton masculin primele locuri au fost ocupate de sportivi din categoria elite, invitati pentru cresterea nivelului si notorietatii evenimentului, dar si pentru indeplinirea baremelor de performanta. Ma bucura insa, prezenta unui roman in primii 5 finisheri, mai jos clasamentul oficial:

  1. Kiptum James Barmasai – KEN  – 02:15:05
  2. Kitum Edwin Kiplagat – KEN – 02:16:52
  3. Kimeli Patrick Kiprono – KEN – 02:18:36
  4. Slimani Benazzouzi – MAR – 02:27:18
  5. MINERAN SORIN – ROM – 02:30:22

Cursa de maraton feminin, a avut aceeasi castigatoare ca si anul trecut, dar si o conationala in top 5, mai jos clasamentul:

  1. Wakjira Zeritu Begashaw – ETH – 02:40:33
  2. Kimaiyo Sally Jemutai – KEN – 02:40:50
  3. Tayr Fatuma Usen – ETH – 02:40:53
  4. RODEAN ANA VERONICA – ROM – 02:51:06
  5. Korir Sally Jepkemoi – KEN – 02:51:52

Ocupanţii primelor 5 poziţii, atat la masculin cat şi la feminin, au fost premiaţi de organizatori cu 2.500 de euro (locul I), 1.500 de euro (locul II), 800 de euro (locul III), 500 de euro (locul IV) si 250 de euro (locul V).

La cursa de semimaraton masculin, am avut 3 reprezentanti in primii 5 finisheri:

  1. Macchia Marco – ITA – 01:11:30
  2. CRAINIC ANDREI – ROM – 01:12:13
  3. SZABOLCS-ISTVAN GYORGY – ROM – 01:12:60
  4. Heal Jim – GBR – 01:17:57
  5. BANICA MADALIN GELU – ROM – 01:18:29

La cursa de semimaraton feminin, podiumul a fost ocupat numai de sportive din Romania:

  1. BALTOI ADELA PAULINA – 01:18:15
  2. MUTTER INGRID – 01:20:16
  3. VELISCU MARIA MAGDALENA – 01:23:08
  4. MANAC ANTOANELA – 01:27:12
  5. SUDITU LUMINITA – 01:29:26

Premiile oferite de organizatori la semimaraton au fost de 500 de euro (locul I), 400 de euro (locul II), 300 de euro (locul III), 200 de euro (locul IV) si 100 de euro (locul V).

La cursa maraton stafeta – Vodafone cel mai bun timp, 02:13:06,  a fost obtinut de echipa Team Hope Performer. Locul I a fost premiat cu 600 de euro, locul II cu 500 de euro, locul III cu 400 de euro, locul IV cu 300 de euro si locul V cu 200 de euro.

Cursa copiilor UNIQA Asigurari, care  a deschis evenimentul sambata, s-a desfasurat  pe categorii de gen si varsta. Castigatorii categoriilor au fost:

  • categoria 5-6 ani – Daniel Lixandru (B) si Teodora Albu (F)
  • categoria 7-8 ani – Andrei Salceanu (B) si Noemi Constantinescu (F)
  • categoria 9-10 ani – Dragos Negoita (B) si Alisia Salceanu (F)
  • categoria 11-12 ani – Mihaita Rusu (B) si Catalina Nastasia (F)

La cursa “Jogging in scutece – SAMAS”, au fost 350 de participanti. Premiile s-au acordat prin tragere la sorti.

La eveniment a fost prezent si președintele AIMS (Association of International Marathons and Distance Races), Paco Barao, care a suprvizat evenimentul in vederea upgradarii sale la Bronze Label din 2017.

Pentru a intra in categoria Bronze Label alaturi de Barcelona, Milano sau Nice, in 2017 Maratonul International Bucuresti va avea nevoie de un traseu cu lungimea de 42,197 km (anul acesta s-a desfasurat pe 33 km), de sportivi de top din 5 tari diferite si de control antidoping.

Sa speram ca in 2017, la editia aniversara, o sa participam la un maraton din categoria Bronze Label!

Lasă un răspuns

