Runtastic Update: Shoes Tracking. Despre importanta monitorizarii distantei parcurse si durabilitatea pantofilor de alergare

Daca ai folosit Runtastic-ul recent, probabil ai observat update-ul despre care vreau sa-ti vorbesc. Daca nu stii inca despre ce este vorba, citeste articolul pana la capat, pune-ti echipamentul de alergare si iesi la o tura.

Mai nou, pe Runtastic ai posibilitatea sa monitorizezi numarul  de kilometri pe care ii alergi cu fiecare pereche de pantofi. Daca nu stii la ce-ti foloseste sau nu crezi ca este important, hai sa-ti spun la ce te ajuta aceasta monitorizare!

Vorbeam intr-un articol mai vechi, despre criteriile dupa care se aleg pantofii de alergare si mentionam, printre altele, frecventa si distanta. Raspunsul la aceste 2 necunoscute ar trebui sa contureze imaginea noilor pantofi si a tehnologiilor de amortizare spre care trebuie sa-ti indrepti atentia, chiar si a bugetului de care trebuie sa dispui.

Cu totii ne dorim  pantofi in care sa  ne simtim bine atunci cand alergam si care, sa ne protejeze articulatiile pentru o perioada indelungata. Deoarece producatorii de echipamente sportive stiu asta, vin in intampinarea noastra cu diverse tehnologii si materiale, menite sa imbunatateasca aceste doua aspecte cheie ale pantofilor de alergare.

La ora actuala, exista pe piata o multime de alternative, pentru toate buzunarele, insa trebuie sa fii constient de faptul ca, un pantof de 100 lei nu o sa-ti ofere aceeasi protectie si durabilitate ca a unui pantof de 500 lei.

Producatorii de echipamente sportive, recomanda  inlocuirea pantofilor dupa un anumit numar de kilometri, deoarece in functie de distanta pe care o alergi si frecventa cu care o faci, pantofii isi pierd din amortizare.

De exemplu, pantofii de alergare isi vor pierde mai repede din amortizare, daca alergi 10 km / antrenament, de 4 ori pe saptamana (40 km / saptamana), decat daca ai alerga 5 km / antrenament, de 3 ori pe saptamana (15 km / saptamana), deoarece in primul caz, materialul din care este format sistemul de amortizare, este mai predispus impactului repetat cu solul, ducand la tasarea sau intarirea acestuia.

In momentul in care pantofii si-au pierdut o buna parte din capacitatea de amortizare, te vei simti inconfortabil, mai ales daca alergi cu frecventa mare, deoarece articulatiile acumuleaza oboseala, sau mai rau, te poti accidenta.

Probabil ai auzit macar o  data, o recomandare in legatura cu numarul de km parcursi dupa care este recomandat sa iei in calcul inlocuirea pantofilor de alergare.

De regula, aceste recomandari sunt cuprinse intre 500 si 800 km parcursi, iar daca te-ai gandit ca pana cand parcurgi acesta distanta mai dureaza, nu este deloc asa, mai ales daca alergi cu o anumita frecventa.

Daca de exemplu, ai alerga 30 km pe saptamana (6 antrenamente de 5 km fiecare / saptamana sau 3 antrenamente de 10 km fiecare / saptamana), dupa 17 saptamani (aproximativ 4 luni) ar trebui sa iei in considerare inlocuirea pantofilor deoarece acestia au depasit  pragul de 500 km. La un calcul simplu, cam asta ne da:

  • 5 km (distanta / antrenamet) X 6 zile (frecventa cu care alergi / saptamana) = 30 km / saptamana
  • 30 km / saptamana  X 17 saptamani (aproximativ 4 luni) = 510 km
  • In cazul de fata, asta este echivalent cu 102 antrenamente (6 antrenamente de cate 5 km fiecare / saptamana X 17 saptamani = 102 antrenamente)
  • 102 antrenamente X 5 km / antrenament = 510 km

Acelasi rezultat si in cazul celuilalt exemplu:

  • 10 km (distanta / antrenament) X 3 zile (frecventa cu care alergi / saptamana) =30 km / saptamana
  • 30 km / saptamana  X 17 saptamani (aproximativ 4 luni) = 510 km
  • In cazul de fata, asta este echivalent cu 51 de antrenamente ( 3 antrenamente de cate 10 km fiecare / saptamana X 17 saptamani = 51 de antrenamente)
  • 51 de antrenamente X 10 km / antrenament = 510 km

Deoarece pe piata exista o multime de tehnologii si sisteme de amortizare, in functie de caracteristicile si particularitatile fiecaruia, producatorii recomanda mai multi sau mai putini kilometri de parcurs.

Senzatia de amortizare este placuta sub picioare, mai ales daca alergi pe bitum, insa conform unui test efectuat pe diferite materiale de amortizare, dupa 80 de km parcursi, pantofii  pierd 25 % din amortizarea initiala.

Intre 160 si 240 km parcursi, pantofii mai au disponibila aproximativ 67 % din amortizarea initiala, iar intre 400 si 800 km, pantofii mai au disponibila sub 60 % din amortizarea initiala.

Cum tehnologia evolueaza destul de repede, lucrurile nu pot fi general valabile, insa de retinut ca, multe sisteme de amotizare au la baza materiale similare si generice.

Revenind la Runtastic, poti adauga pantofii, mergand in meniul „Settings”, sectiunea „My shoes”, sau la finalul fiecarui antrenament, cand aplicatia iti cere sa introduci pantofii folositi.

Inainte de toate, selectezi brandul si  modelul pantofilor. Daca modelul pantofilor tai nu se regaseste in lista, selectezi „Other” si poti incarca o imagine cu panofii respectivi, sau poti face o poza folosind camera telefonului.

Dupa ce ai introdus culoarea si marimea pantofilor, poti seta limita maxima de km pentru modelul respectiv. Cand ai parcurs numarul de km setat, aplicatia te instiinteaza ca ai atins limita de km.

Daca folosesti mai multe modele de pantofi, in meniul „My shoes”, poti vedea diferite statistici ale fiecarui model (numarul de activitati, km parcursi, media pace-ului etc).

runtastic

Mie imi place acest update si consider ca este important sa monitorizezi distanta parcursa cu fiecare pereche de pantofi. Tu ce parere ai?

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s